Audiostacja

SZUKAJ

Produkty firmy RotoSound | Struny do gitary basowej

Seria BRONZE BASS 44
Stary, historyczny filar Rotosound, który wciąż ma gorących zwolenników wśród basowej braci.
Charakterystyka brzmieniowa specjalnie uformowanego brązu rozjaśnia przytłumione brzmienie niektórych basów typu hollow-body.
Dostępne w dwóch najpopularniejszych rozmiarach oraz w komplecie 5-strunowym.


Seria SOLO BASS 55
Kolejne struny, zaprojektowane w 1977 roku przez Jamesa Howa, to struny do basu ze stali nierdzewnej z opatentowaną przez niego technologią owijania – „linea pressure-wound”.
Owijka po nałożeniu na rdzeń struny jest spłaszczana pod ciśnieniem w celu usunięcia jej korony, co redukuje tarcie i odgłosy przesuwania palcem po strunie, pozwalając tym samym na szybsze ruchy palcami.
W efekcie „linea” wzmacnia środkowe pasmo częstotliwości, co sprawia, że brzmienie różni się od strun owijanych w tradycyjny sposób.
Świetne do pracy w studiu, przy nagrywaniu cichszych partii.


Seria SWING BASS 66
Stainless Steel lub Nickel Roundwound
Struny, które rozpoczęły rewolucję i przesunęły basistów do przodu sceny.
To struny, które James How i John Entwistle udoskonalili do tego stopnia, że później stały się standardem w branży. Dzięki jasnemu, mocnemu, bardzo energicznemu brzmieniu, które zapewniały, oraz tak dużemu udziałowi w powstawaniu wczesnej muzyki rockowej, jaką dziś znamy, szybko zyskały popularność na całym świecie i do dziś pozostały wiodącym konkurentem.



Współpraca z Johnem Entwistlem w 1966 roku
„To był rok 1966 i znowu szukałem brzmienia Danelectro. Próbowałem już wszystkich strun, ale struny E i A po prostu się nie sprawdzały. To samo było z Rotosound, tylko w ich przypadku było prawie dobrze, ale nie do końca. Aby rozwiązać ten problem, skontaktowałem się z Jamesem Howem i powiedziałem mu, że struny D i G są świetne, ale E i A nie drgają jak trzeba.

Kazał mi przynieść swój bas do Rotosound, żeby dorabiać do niego struny tak długo, aż będą mi odpowiadały. Po kilku godzinach zdaliśmy sobie sprawę z tego, że problem nie leżał w owijcie, tylko rdzeniu struny. Można było zobaczyć, że struny drgały, tworząc duże koła i to było nieprawidłowe, rdzeń powinien być grubszy.
Zrobiliśmy ogólnie trochę grubsze zestawy i odesłali mnie do domu z 12 kompletami strun, które mogłem wykorzystać. Parę dni później zadzwonili do mnie i zapytali czy miałbym coś przeciwko umieszczeniu mojego nazwiska na opakowaniu tych strun w celach komercyjnych. Powiedziałem im, że nie mam nic przeciwko, pod warunkiem, że będą mi dostarczali darmowe struny!

Ale później musieliśmy zrobić to samo ze strunami do basów o krótszych menzurach, ponieważ miałem wtedy mnóstwo różnych basów. Te struny, zestawy RS 66, były pierwszymi poza strunami Danelectro, które drgały we właściwy sposób”.

BILLY SHEEHAN SIGNATURE SET
Komplet sygnowany przez Billy’ego, składający się z preferowanych przez niego grubości strun, czyli 43-100.
Struny te, o grubościach specjalnie wybranych przez Billy'ego Sheehana, to sprawdzony, słynny na całym świecie komplet Rotosound Swing Bass, o dwóch szczególnych zaletach.

Billy powiedział:
"Trochę cieńsza struna G (0,043″) zapewnia bardziej równomierne naprężenie poszczególnych strun i ułatwia pociąganie struny.
Grubsza struna E (0,110″) też zapewnia bardziej równomierne naprężenie poszczególnych strun, eliminuje obijanie się struny o progi i sprawia, że dół jest bardziej zwarty i masywny, skutkując zwiększeniem głośności w niższych rejestrach.
Rozmiar 0,110" ułatwia także obniżenie stroju do D bez zniekształcania brzmienia lub utraty intonacji".

Struny basowe Billy Sheehan produkowane są z owijki ze stali nierdzewnej i sześciokątnego rdzenia.

FUNKMASTER
Z serii Swing Bass. Komplet ten został pierwotnie opracowany we współpracy z Markiem Kingiem z Level 42.
Najpierw pojawiły się jako seria Superwound „Funkmaster” z „Piano String Design” i były dostępne w wersji Nickel (niklowe) i Steel (stalowe).
Firma odtworzyła ten sam komplet w typowym formacie Rotosound, ale zachowując to wspaniałe brzmienie, którego doświadczałeś w przypadku Swing Bass.

Mark King powiedział:
„Miałem szczęście współpracować z Rotosound od ponad trzydziestu lat, począwszy od mojego pierwszego basu Jaydee i kompletów, które dla mnie zrobili (30-50-70-90), aż po dziś, z tym że teraz są to struny zakończone kulkami po obu końcach do moich basów Status King. Fantastyczna spójność brzmieniowa tych strun była podstawą mojego brzmienia, a wszyscy wiemy, że brzmienie zaczyna się w strunach, prawda? Wszystkiego najlepszego chłopaki, szczęśliwych kolejnych 50 lat!”

„Ostatnio byłem zajęty uruchomieniem Level42 Records i wypuściliśmy nasz pierwszy album „Sirens”, dostępny przez sklep www.level42.com lub iTunes. Zaraz wyruszam w trasę po Niemczech jako gość „The Night Of The Proms”, obejmującą 19 dużych koncertów z pełną orkiestrą i chórem.
Wszyscy związani z Rotosound mogą śledzić mnie na Twitterze @king42mark”.

DROP ZONE & DROP ZONE PLUS
Dwa specjalne komplety z serii Swing Bass 66 przeznaczone dla basistów stosujących obniżone stroje.
Komplety te pozwalają na obniżenie stroju odpowiednio do B i trzęsącego ziemią F#.

Seria JAZZ BASS 77
Struny z płaską owijką ze specjalnego stopu „monel”, które od momentu powstania otrzymały wiele dowodów uznania.
Zestaw RS77 Jazz Bass zdobył uznanie wielu artystów światowej klasy, jak np. Oasis, Steve’a Harrisa, Rogera Watersa i Herbiego Flowersa.
Specyfikacja pozostaje ścisłą tajemnicą, ale do ich produkcji wykorzystywana jest taśma Monel 400, która nadaje im prawdziwego charakteru, w przeciwieństwie do produktów konkurencji, która zadowala się używaniem znacznie tańszej spłaszczonej stali nierdzewnej.
Struny te nadal są produkowane w „starodawny” sposób, ręcznie, na maszynach, które pod koniec lat 60. zbudował James How.

  

STEVE HARRIS SIGNATURE SET
Rotosound jest wyjątkowo dumne z wieloletniej współpracy z Iron Maiden i możliwości zaoferowania sygnowanowego kompletu, używanego przez Steve'a Harrisa.
Ten gruby zestaw ma dużo środka i dołu, którego Steve potrzebował do swojego stylu, oraz jedwabiście gładkie wykończenie i brzmienie, które może zapewnić tylko Monel 400.
Steve Harris powiedział – „Zawsze używałem tylko ich”
Czy musimy pisać, gdzie możesz usłyszeć te struny?


Seria TRU BASS 88
Struny, które zostały stworzone specjalnie przed Jamesa Howa dla słynnego basu Black Bison Jima Burnsa w 1962 r.
Struny te symulują brzmienie kontrabasu i pozwalają na maksymalne zbliżenie się do brzemienia tego instrumentu na basie elektrycznym.
Magnetyczna stal nierdzewna ukrywa pod spodem specjalną czarną nylonową taśmę, co łączy najlepsze cechy obu instrumentów – basu, który jest wygodny w obsłudze i który będzie współpracował ze zwykłym wzmacniaczem, ale jednak oferujący brzmienie bardzo przypominające większego brata.



Seria PSD BASS 99
Pierwotnie, w 1974 roku, występowały pod marką Rotosound, jako „Super Bass”.
Później w tym samym roku utworzono firmę strunową „Superwound”, która miała objąć wszystkie typy strun basowych i gitarowych o konstrukcji strun fortepianowych („piano string design”).

Jest to specjalistyczna konstrukcja struny, wykorzystująca koncepcję styczności rdzenia. Tak samo jak w przypadku strun fortepianu, nad mostkiem instrumentu znajduje się tylko rdzeń struny.
Zestawy te mają regulowane zakończenia strun, co pozwala na prawidłowe ustawienie odległości owiniętej części struny od siodełka (ok. 6 mm) w wielu modelach z długą skalą.

Konstrukcja ta zapewnia dłuższe wybrzmiewania i zwiększenie prezencji nieosiągalne dla innych typów strun, a przy tym uwolnienie wyższych harmonicznych, które w przypadku innych strun by zginęły.
Warto zauważyć, że użycie tych strun obniża odrobinę akcję.

Stanley Clarke powiedział kiedyś, że te struny mają „najlepsze brzmienie, jakie kiedykolwiek słyszał”.

Seria ROTO BASS
Ponieważ bardzo popularne struny ROTOBASS łączą w sobie najlepsze cechy niklu i stali, inżynierowie Rotosound mogli pozwolić sobie na uproszczenie specyfikacji projektowych bez utraty jakości.
Dzięki temu zapewniono klientowi oszczędność i zaoferowano mu co najmniej sześć różnych kompletów do wyboru.

Dla firmy Rotosound, która zobowiązała się do oferowania muzykom najkorzystniejszego stosunku ceny do jakości, nadal najważniejsze są brzmienie, zrównoważenie, czucie i barwa.
Struny te są produkowane na najnowocześniejszych, sterowanych komputerowo maszynach do nawijania strun, które zostały opracowane przez inżynierów z Rotosound, aby nieustannie dostarczać produkty najlepszej jakości.

  

Seria NEXUS BASS
Po ponad trzech latach od premiery komplet strun basowych pokrytych czarną powłoką polimerową wciąż zyskuje na popularności.
Zarówno komplet do basu, jak i do gitary został stworzony przy wykorzystaniu tego samego, wysokiej jakości stopu typu 52, zapewniając wszystkie korzyści płynące z prawie samooczyszczającej się owijki.
Wysoka odporność na pot, niski poziom niepożądanych odgłosów przy pracy w studiu, mniejsze tarcie ułatwiające szybkie przebiegi i większa wygoda dla palców.
Oczywiście nasze struny Nexus Bass mają własne, charakterystyczne brzmienie.

do góry
×
Bądź na bieżąco z Audiostacją!
Zostaw swój e-mail i bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami.