Audiostacja

SZUKAJ

Produkty firmy PreSonus | PreSonus ACP88

ACP88 to 8-kanałowy kompresor, limiter i bramka, który daje możliwość sprawowania kompleksowej kontroli nad sygnałami audio podczas rejestracji wielośladowej i w czasie pracy w warunkach live. 8 wewnętrznych kompresorów / limiterów pozwala na transparentną kontrolę dynamiki sygnałów, natomiast 8 bramek szumów umożliwia usuwanie niechcianych szumów z sygnału użytecznego. Dzięki ACP88 można kontrolować wokale, perkusję, chronić głośniki i poprawiać brzmienie, a wszystko z pomocą urządzenia, które zajmuje dwie jednostki wysokości [2U] w standardowym statywie rack.

CECHY:

  • 8 pełnoprawnych kompresorów / limiterów,
  • 8 pełnoprawnych bramek szumów,
  • Wejście side-chain w każdym kanale,
  • Wejście Trigger w każdym kanale,
  • Wejścia i wyjścia akceptujące sygnały symetryczne i niesymetryczne,
  • Unikalna szyna zasilania,
  • Wykonuje pracę kilku procesorów,
  • Przejrzysta kompresja i bramkowanie pomocne przy nagraniach wielośladowych i na scenie,
  • Możliwość przetwarzania spektralnego i wyzwalania z pomocą niezależnych wejść,
  • Praca z sygnałami o poziomach +4 dBu / -10 dBV.

"Mógłbym mieć dowolny kompresor/bramkę, ale ACP88 to świetny sprzęt w świetnej cenie."
Mike Hudson
Zestaw najczęściej zadawanych pytań [FAQ]
Pytanie: Mam pytanie dotyczące pracy ACP88 w posiadanym systemie PA. Posiadam mikser cyfrowy Yamaha 01V, który niestety nie ma kanałów insertowych. Czy w takim razie można podłączyć mikrofony bezpośrednio do ACP88 i dopiero po przepuszczeniu sygnałów przez niego wprowadzić je do miksera?
Odpowiedź: ACP88 nie może pracować przed przedwzmacniaczem mikrofonowym, ponieważ zaprojektowano go pod kątem współpracy z sygnałami o poziomie liniowym, a nie z sygnałami mikrofonowymi. W związku z tym w tym wypadku potrzebne będą dodatkowe, zewnętrzne przedwzmacniacze mikrofonowe, które należy umieścić między mikrofonami a ACP88 lub wysłać sygnał do ACP88 z wyjść liniowych, jak choćby wyjść AUX lub podgrupy.
Niektórzy użytkownicy pomiędzy mikrofony a ACP88 wstawiają 8-kanałowe przedwzmacniacze mikrofonowe PreSonus M80, a następnie sygnały wychodzące z ACP88 kierują do wejść liniowych mikserów cyfrowych. Taka konfiguracja sprawdza się znakomicie, ponieważ przedwzmacniacze wbudowane w M80 brzmią lepiej od przedwzmacniaczy znajdujących się w mikserach cyfrowych, zatem ostateczne brzmienie jest zdecydowanie lepsze. Warto zatem zastanowić się czy nie warto zainwestować w takie właśnie rozwiązanie.

Pytanie: Jakie są różnice pomiędzy ACP8 a ACP88?
Odpowiedź: Największe różnice występują w układach bramek. ACP8 nie miał możliwości regulacji czasu otwarcia bramki [Attack], który był ustawiony na 50 mikrosekund oraz miał regulator zakresu tłumienia. W ACP88 wstawiono regulator czasu otwarcia bramki [10 mikrosekund - 100 milisekund], a regulator tłumienia został zastąpiony 2-pozycyjnym przełącznikiem [-60 dB lub -20 dB]. W rezultacie dano możliwość spowolnienia otwierania bramki, a przez to bramka staje się bardziej uniwersalna i lepiej sprawdza sie w najróżniejszych aplikacjach. Na płycie tylnej dodano złącza side-chain dla bramki w miejsce wejść Key. Możliwe stało się zatem wyzwalanie bramki wybranym pasmem częstotliwości za pomocą sygnałów wychodzących z korektora.

Pytanie: Kupiłem ACP88 i jedynym elementem, którego przeznaczenie nie jest mi znane jest przełącznik +4/-10 dBu ulokowany na płycie tylnej. Jaka jest różnica pomiędzy poziomami profesjonalnymi a poziomami liniowymi?
Odpowiedź: Oznaczenia +4 i -10 odpowiadają poziomom operacyjnym. Poziom +4 określany jest poziomem profesjonalnym, a poziom -10 poziomem konsumenckim. Poziomy operacyjne informują o tym, jaki poziom jest poziomem zerowym na mierniku poziomu. Jeśli zatem na mierniku VU pracującym w trybie -10 odczytamy wartość równą zero oznacza to, że poziom wyjściowy równy jest -10 dB. W takiej samej sytuacji w systemie +4 przy zerowym odczycie otrzymujemy poziom +4 dB na wyjściu. W systemie +4 napięcie równe 0,775 mV przy mocy 1 W powoduje ustalenie się poziomu zerowego na mierniku - w taki właśnie sposób miernik jest skalibrowany. Jeśli ACP88 jest wykorzystywany w torach insertowych kanałów miksera, zazwyczaj pracuje z poziomem -10. Aby mieć 100-procentową pewność czy poziom został dobrany prawidłowo, należy zajrzeć do instrukcji obsługi miksera i sprawdzić z jakimi poziomami pracują jego wejścia i wyjścia. Można również sprawdzić to na własną rękę. Jeśli przy ustawieniu poziomu wyjściowego w ACP88 na -10 poziom sygnału odbieranego przez kolejne urządzenie w łańcuchu jest zbyt mały, oznacza to, że pracuje ono z poziomem +4 dB.

Dane techniczne

  • Liczba kanałów: 8,
  • Dynamika: >115 dB,
  • Stosunek sygnału do szumu: >95 dB,
  • Headroom: +24 dBu, niesymetryczny, +18 dBu, symetryczny,
  • Pasmo przenoszenia: 10 Hz - 50 kHz,
  • Przesłuch: <82 dB przy 10 kHz,
  • Ustawienia progu kompresji [Threshold]: -40 dBu do +20 dBu,
  • Współczynnik kompresji: 1:1 do 20:1,
  • Czas ataku kompresora [Attack]: regulowany w zakresie od 0,02 ms do 200 ms,
  • Czas trwania fazy opadania kompresora [Release]: regulowany w zakresie od 0,5 ms do 500 ms,
  • Funkcja Auto Attack i Release: zależna od programu,
  • Ustawienia progu zadziałania bramki [Threshold]: -70 dBu do +20 dBu,
  • Czas ataku bramki [Attack]: 0,01 ms do 100 ms,
  • Czas trwania fazy opadania bramki [Release]: 0,02 ms do 2 s,
  • Zakres tłumienia bramki: -15 dB lub -60 dB,
  • Impedancja wejściowa: 10 kOhm,
  • Impedancja wyjściowa: 51 Ohm,
  • Zniekształcenia harmoniczne + szum [THD + Noise]: <0.02%,
  • Regulacja poziomu wyjściowego: -20 dB do +20 dB,
  • Typy krzywych kompresji: twarde i miękkie kolano,
  • Wskaźniki kompresji: kontrolki LED poniżej i powyżej progu zadziałania kompresora,
  • Wskaźniki bramki: kontrolki LED informujące o otwarciu i zamknięciu bramki,
  • Impedancja wyjścia sidechain: 51 Ohm,
  • Impedancja wejścia sidechain: 10 kOhm,
  • Wewnętrzny poziom operacyjny: +4 dBu = 0 dB,
  • Akceptowalne poziomy wejściowe: +4 dBu lub -10 dBV,
  • Złącza wejściowe: 1/4" TRS, symetryczne lub niesymetryczne,
  • Złącza wyjściowe: 1/4" TRS, symetryczne lub niesymetryczne,
  • Złącze side-chain kompresora: 1/4" TRS,
  • Złącze side-chain bramki: 1/4" TRS,
  • Zasilacz: wewnętrzny, liniowy,
  • Zasilanie: 100 V AC do 120 V AC lub 200 V AC do 240 V AC,
  • Złącze: zgodne z IEC,
  • Wymiary: rack 2 U [482,6 x 88,9 x 177,8 mm],
  • Ciężar: 5,44 kg.
do góry
×
Bądź na bieżąco z Audiostacją!
Zostaw swój e-mail i bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami.