Audiostacja

SZUKAJ

Produkty firmy Waldorf | Waldorf Blofeld Keyboard

Blofeld to bezkompromisowy syntezator, którego rekomendować już nie trzeba. Wyniki sprzedaży i ogromna popularność mówią same za siebie.
Teraz firma Waldorf prezentuje kolejną odsłonę tego instrumentu - wyposażony w klawiaturę firmy Fatar Blofeld Keyboard "urósł" nie tylko z zewnątrz. Otrzymał nową pamięć wielkości 60 MB, co umożliwia korzystanie z próbek audio i zastępowanie nimi klasycznych oscylatorów. Uzbrojony w ten sposób, Blofeld stał się w pełni samowystarczalnym syntezatorem i quasi-samplerem. Nic tylko zabrać go ze sobą na scenę - w pamięci znajduje się ponad 1000 brzmień, które można dowolnie edytować, dodawać własne próbki i "traktować" je filtrami, obwiedniami, generatorami LFO i całą gamą znakomitych efektów. Kółka Pitchbend i Modulation to oczywista oczywistość w tego typu instrumencie...;-)

Podobnie jak inne syntezatory Waldorf, Blofeld Keyboard produkowany jest w Niemczech, choć jego cena wcale by na to nie wskazywała. Jakość wykonania jest pierwszorzędna, więc chyba szykuje się kolejny hit!

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

  • 60 MB pamięci na próbki,
  • 16 częściowy multitimbral,
  • Polifonia: max 25 głosów,
  • Najwyższej jakości dynamiczna klawiatura z 49 półważonymi klawiszami [4 oktawy] i funkcją Aftertouch,
  • Możliwośc podłączenia pedału Sustain,
  • Wewnętrzny zasilacz sieciowy,
  • Kółka Pitchbend i Modulation,
  • Synteza typu: Virtual Analog, Wavetable i Sample,
  • MIDI In/Out,
  • Solidna metalowa obudowa,
  • Duży podświetlany wyświetlacz LCD 128x64,
  • Ponad 1000 brzmień,
  • 3 oscylatory, 2 filtry na głos,
  • Modulacja częstotliwościowa dla oscylatorów i filtrów,
  • 3 generatory LFO, 4 obwiednie na głos,
  • Rozbudowana sekcja modulacyjna,
  • Zaawansowany arpeggiator,
  • Rozbudowana sekcja efektów,
  • Przełącznik oktaw,
  • 7 metalowych gałek „bez końca” [endless],
  • USB MIDI pracujące na systemach Windows, Mac OSX oraz Linux.

Dane techniczne

  • 60 MB pamięci na próbki  [nowość!],
  • Najwyższej jakości klawiatura z 49 półważonymi klawiszami, Velocity oraz Aftertouch  [nowość!],
  • Wewnętrzny zasilacz sieciowy  [nowość!],
  • Kółka Pitchbend i Modulation  [nowość!],
  • Maksymalnie 25 głosów polifonii,
  • 16-kanałowy multitimbral,
  • Ponad 1000 brzmień,
  • Solidna, metalowa obudowa,
  • 7 metalowych gałek „bez końca” [endless],
  • Przełącznik oktaw  [nowość!],
  • Możliwośc podłączenia pedału Sustain  [nowość!],
  • Wyświetlacz graficzny 128 x 64 pikseli, monochromatyczny, białe podświetlenie LED,
  • Dioda LED wskazująca aktywność MIDI,
  • Gałka głośności,
  • Przycisk zasilania sieciowego Power,
  • Wyjście Stereo,
  • Wyjście słuchawkowe,
  • Wejście MIDI In.
  • Złącze USB dla komunikacji MIDI In / Out:
    • korzysta ze standardowych driverów USB MIDI wspieranych przez system operacyjny komputera,
    • Minimum Windows ME, zalecany Windows XP lub nowszy,
    • Minimum Mac OS X 10.2, zalecany Mac OS X 10.3 lub nowszy.

Na każdy głos

  • 3 oscylatory.
  • Modele oscylatorów:
    • Impulsowy z możliwością regulacji szerokości impulsu [regulowany parametr Brilliance],
    • Piłokształtny z regulowanym parametrem Brilliance,
    • Trójkątny,
    • Sinusoidalny.
  • Fale Wavetable:
    • Q Alt 1 i Alt 2 Wavetable z regulowanym parametrem Brilliance,
    • Wszystkie fale Wavetable z syntezatorów z serii „Microwave II/XT/XTk” z regulowanym parametrem Brilliance,
    • Wybór fal Wavetable dla oscylatora 1 i 2.
  • Modulacja częstotliwościowa pomiędzy oscylatorami,
  • Synchronizacja oscylatorów,
  • Modulator pierścieniowy dla Osc 1 / 2,
  • Generator szumu z wyborem rodzaju.
  • 2 niezależne filtry Multi Mode:
    • Filtr FM,
    • Rezonans [ze zdolnością do samooscylacji],
    • Dolnoprzepustowy 24 dB / 12 dB,
    • Pasmowo-przepustowy 24 dB / 12 dB,
    • Górnoprzepustowy 24 dB / 12 dB,
    • Wierzchołkowy 24 dB / 12 dB,
    • Grzebieniowy [sprzężenie dodatnie lub ujemne],
    • Dolnoprzepustowy filtr PPG.
  • Parametr „Drive” - 2 fazy na każdy głos z możliwością wyboru krzywych,
  • Clip,
  • Hard,
  • Medium,
  • Soft,
  • Sine Shaper,
  • itd.
  • Matryca modulacyjna z 16 oknami, dowolnie programowana:
    • Szybkość modulacji daleko wybiegająca poza zasięg audio,
    • Źródła modulacji – wszystkie wewnętrzne źródła plus różne komunikaty MIDI,
    • Cel modulacji – niemalże wszystkie parametry dźwięku.
  • Wstępnie skonfigurowane cele modulacji z wybieranymi źródłami modulacji:
    • Modulacja wysokości dźwięku,
    • Oscylator 1 / 2 / 3 modulacja częstotliwościowa,
    • Oscylator 1 / 2 / 3 regulacja szerokości impulsu,
    • Filtr 1 / 2 modulacja odcięcia filtra,
    • Filtr 1 / 2 modulacja częstotliwościowa,
    • Pan 1 / 2 modulacja,
    • Modulacja wzmacniacza.
  • 4 modyfikatory transformujące źródła modulacji z różnymi algorytmami.
  • 3 modulatory LFO:
    • synchronizowane z zegarem MIDI Clock,
    • uruchamiane z każdym naciśnięciem klawisza [regulowana faza startu],
    • monofoniczne LFO,
    • parametr Keytrack.
  • 4 obwiednie z wyborem typu:
    • Pojedyncze / ponowne wyzwalanie na każdą obwiednię,
    • ADSR,
    • ADS1DS2R [2 fazy parametru Decay/Sustain plus regulowany parametr Attack],
    • Pętla S1S2 [pętla pomiędzy Sustain 1 i 2),
    • Pętla na wszystkie fazy obwiedni.
  • Tryby Poly, Mono, Dual lub Unisono.

Na każdy kanał

  • Zaawansowany Arpeggiator:
    • Tryby Hold i One Shot,
    • Synchronizowany do zegara MIDI Clock,
    • Kierunek góra, dół, losowy,
    • Zakres maksymalnie do 10 oktaw,
    • Różne metody modyfikowania kierunku sortowania nut.
  • Dowolnie programowane wzory Arpeggiatora [maks. 16 kroków].
  • Parametry programowane na każdy krok:
    • akcent,
    • czas,
    • długość,
    • glide wł/wył,
    • pauza,
    • akord,
    • poprzednia nuta,
    • losowo nie z listy nut,
    • pierwsza i/lub ostania nuta z listy nut.
  • 1 blok efektów na każdy kanał,
  • 1 globalny blok efektów na wszystkie kanały jednocześnie.
  • Typy efektów:
    • Chorus,
    • Flanger,
    • Phaser,
    • Overdrive,
    • Triple FX [S&H, Ring Modulation, Chorus],
    • Delay [dostępny tylko w globalnym bloku efektów],
    • Clocked Delay [dostępny tylko w globalnym bloku efektów],
    • Pogłos [dostępny tylko w globalnym bloku efektów].
do góry
×
Bądź na bieżąco z Audiostacją!
Zostaw swój e-mail i bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami.